• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Fick wästgöta godkänt i torsdags, någon som har lånat senaste tiden som kan bekräfta hur lång tid dom fick vänta på utbetalningen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Fick wästgöta godkänt i torsdags, någon som har lånat senaste tiden som kan bekräfta hur lång tid dom fick vänta på utbetalningen?
Vad hade du för förutsättningar? Känns som dom är kräsna. Har bra uc men kanske fått för många förfrågningar på bisnode eller vad dom använder? Vet att ibland har man köpt nåt på faktura och en förfrågan har tagits där vilket är surt.
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Vad hade du för förutsättningar? Känns som dom är kräsna. Har bra uc men kanske fått för många förfrågningar på bisnode eller vad dom använder? Vet att ibland har man köpt nåt på faktura och en förfrågan har tagits där vilket är surt.
Blev beviljad på wästgöta direkt på skärmen. Utan kreditz och utan lönespec. Beviljad direkt på skärmen.

Förutsättningarna:

675 tkr inkomst enligt bisnode.
0 ff
70tkr i underskott
7 i betyg på bisnodes hemsida

När jag väl fick kopian i kivra så låg den på 8. Märkligt.
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Beviljad i torsdag, utbetalat fredag och på kontot måndag eftermiddag

Fick 200.000kr till 10.10% ränta. Inte toppen, men bättre än idag. Löser bort lite dåligt.
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 266
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
94
Poäng
266
Missade tyvärr det, trodde inte ens jag skulle få erbjudande. Sökt tidigare med liknande förutsättningar, fått avslag varje gång. Så kom lite som en chock

Registrera dig direkt på JulaClub, och meddela dem att du inte fick med JulaClub-erbjudandet vid ansökan så får du förhoppningsvis ränterabatten.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 894
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Blev beviljad på wästgöta direkt på skärmen. Utan kreditz och utan lönespec. Beviljad direkt på skärmen.

Förutsättningarna:

675 tkr inkomst enligt bisnode.
0 ff
70tkr i underskott
7 i betyg på bisnodes hemsida

När jag väl fick kopian i kivra så låg den på 8. Märkligt.
Bisnode har 3 olika kreditbetyg. Ingen eller väldigt få använder det som står på ”mina sidor” frogtail, slantar, extrakosing, pluskan gjorde det. Men dom är nerlagda.

Betala inte för mina sidor på Bisnode, man får fel kreditbetyg där, det gamla systemet.

Det som du fick 8 i betyg på är det vanliga kreditsystemet dom använder. Det går att ringa och fråga Bisnode vad jag har för kreditbetyg på nya skalan, eftersom gamla inte finns på mina sidor.

Då säger man att man är påväg att söka ett lån, men vill kolla sitt kreditbetyg först på nya skalan som dom går efter, eftersom att kreditbetyget jag har på mina sidor är fel i detta syfte.

Det finns en 3e skala då man får ett score. Där kan det stå att du har 720 i kreditbetyg, men det är nästan ingen som använder det heller.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Rapporterar Wästgöta in lånen till Bisnode? Så att andra kan se att det ingår i den totala skulden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp